جشن بزرگ مبعث پیامبر مهربانی در توچال برگزار شد

برگزاری جشن بزرگ مبعث پیامبر مهربانی در توچال
در این مراسم بازخوانی کتاب " چنین گفت مصطفی" با حضور نویسنده آن آقای مصطفی فعله‌گری به همراه شاهنامه خوانی در روز شنبه ۲۹/بهمن/۱۴۰۱ همزمان با مبعث رسول اکرم اسلام (ص) در کافه کتاب مجموعه تفریحی ورزشی توچال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تفریحی ورزشی توچال در جشن مبعث نبی اکرم(ص) با حضور تعدادی از هنرمندان، فرهیختگان، کوهنوردان و مدیران مجموعه، بازخوانی کتاب” چنین گفت مصطفی ” برگزار شد.

در این برنامه که با هدف ایجاد و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر پا شده بود ضمن شعرخوانی و نقالی از دیوان حافظ و شاهنامه، قسمت هایی از کتاب چنین گفت مصطفی از زبان مولف آن خوانده شد.

مصطفی فعله‌گری ضمن تقدیر از برپایی چنین برنامه‌های فرهنگی مثبتی درباره انگیزه نگارش این کتاب گفت: به خاطر توهینی که یک کشیش آمریکایی چند سال قبل به ساحت قرآن کریم انجام داده بود تصمیم گرفتم اثری ادبی در این خصوص بنویسم و از آن تاریخ شروع کردم به یادداشت‌های روزانه که حاصل آن اثری است در ۵جلد که جلد یک آن در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسیده است.

“چنین گفت مصطفی” اثری است داستان گفتار که ترکیبی از داستان گویی، یادداشت های روزانه، نقد ادبی و قطعاتی از نویسندگان جهان است. به توصیه نویسنده کتاب “چنین گفت مصطفی” جوانانی که قصد دارند کتاب خواندن را شروع کنند از ژانرهای داستان و افسانه و ژانر تاریخی بهره ببرند.

کتاب افسانه‌های کهن ایرانی از نمونه‌های مناسب این گونه است. کافه کتاب در ابتدای جاده سلامت مجموعه فرهنگی، تفریحی توچال واقع شده و قرار است در آن گردهمایی‌های فرهنگی، هنری ، برگزاری دوره های آموزشی و آشنایی کودکان و نوجوانان و جوانان با کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد.