آیین بهره برداری از خطوط نوسازی شده تله کابین توچال با هدف افزایش ایمنی گردشگران برگزار شد

به منظور افزایش ایمنی و سلامت بازدیدکنندگان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال خطوط، دکل‌ها و کابین‌های مجموعه توچال با توان مهندسان داخلی نوسازی شد.
به گزارش روابط عمومی مجموعه تفریحی ورزشی توچال، آیین بهره‌برداری از خطوط نوسازی شده تله‌کابین توچال صبح امروز(20 آبان) در ایستگاه دوم این مجموعه برگزار شد.
در این مراسم روح الله امداد مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، گفت: مجموعه تفریحی ورزشی توچال، به یکی از مراکز مورد توجه مردم برای لذت بردن از زیبایی های منحصر به فرد ارتفاعات شمال تهران مبدل شده است که با حداقل هزینه و درکوتاهترین زمان ممکن در دسترس عموم مردم قرار دارد.
امداد، در خصوص لزوم نوسازی این خطوط گفت: با توجه به حضور سالیانه ۴ میلیون گردشگر در این مجموعه و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، فعالیت در حوزه اقتصادی و گردشگری یکی از وظایف ما است و ما برای جذب گردشگر بیشتر نیاز به اصلاح زیرساخت‌ها داشتیم.
مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال، تعمیر و تجهیز دوره ای خطوط تله کابین را در طی سال های گذشته و تعویض کابل های آن را در سال 1378 مورد اشاره قرار داد و گفت: در این دوره از نوسازی و بازسازی، گستردگی کار و تغییرات اساسی به شکلی بود که می توان گفت دکل ها از تأسیسات قبلی باقی مانده و سایر امکانات و تجهیزات مورد بازسازی یا نوسازی قرار گرفته است.
امداد، گفت: مجموعه توچال؛ با بهره گیری از حداکثر توان داخلی و تولیدی کشور و همچنین در سایه دانش محوری و اقتصاد دانش بنیان مهندسان متخصص و متعهد کشورمان به منظور افزایش ایمنی و سلامت بازدیدکنندگان با اختصاص اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد ریال خطوط، دکل ها و کابین های این مجموعه را نوسازی و بهینه سازی کرد، که سند موفقیتی برای پیشرفت و توسعه فنی کشور است.
وی با توجه به فرسوده شدن کابین‌های قدیمی و هزینه هرساله برای تعمیر کابین‌ها افزود: برای افزایش ایمنی و آرامش گردشگران و ایجاد فضای کافی برای حمل وسایل اسکی‌بازان کابین‌ها به صورت کامل تعویض و بزرگ‌تر شدند.
امداد، با اشاره اینکه به منظور حفظ آرامش و سلامت گردشگران کابین آمبولانس نیز تا دو ماه آینده به کابین‌های توچال اضافه می‌شود، گفت: پیست اسکی توچال نزدیک‌ترین پیست اسکی نزدیک به پایتخت در جهان است.
مهندس امداد، از خطوط تله کابین توچال به عنوان یکی از ایمن ترین خطوط استاندارد یادکرد و گفت: حفظ سلامت و ایمنی مردم و ارتقاء ظرفیت و نوسازی خطوط با چشم انداز بهره برداری ایمن و مطمئن از این خطوط طی 10 سال آینده همراه با ارائه خدمات در خور شأن مردم عزیز ایران و بازدیدکنندگان خارجی از مهمترین دلایل نوسازی و تجهیز خطوط تله کابین است.
گفتنی است، در این مراسم اصحاب رسانه از کابین های جدید مجموعه توچال بازدید کردند.